• rss
  • U naszych sąsiadów

dodane 25.07.2013 00:00

W dziesięć niezapomnianych dni zwiedzili nadbałtyckie kraje.

Grupa parafian z radomskiej parafii NSJ w Radomiu, wraz z proboszczem ks. Romanem Adamczykiem i ks. Jerzym Adamczykiem, uczestniczyła w autokarowej pielgrzymce do pięciu nadbałtyckich krajów. – Odwiedziliśmy obecne i byłe stolice państw nadbałtyckich. Dzięki miejscowym przewodnikom poznawaliśmy historię, kulturę, obyczaje, religie poszczególnych państw i miast – mówi Barbara Głowacka. Ryga przywitała ich piękną pogodą. Na Starym Mieście podziwiali zespół urokliwych kamieniczek z okresu średniowiecza. – Po Tallinie oprowadzał nas rodak z Torunia, pan Zbyszek. Idąc średniowiecznymi ulicami Długą i Krótką Nogą, zwiedziliśmy między innymi Dolne i Górne Miasto, aptekę z 1422 r. oraz kilka baszt obronnych.

W Tallinie Mszę św. przeżywaliśmy na tarasie hotelu, ponieważ brak tam kościołów katolickich – mówi pani Barbara. Potem promem popłynęli do Helsinek. Pielgrzymi odwiedzili też Rosję. – Dane nam było przeżyć białe noce i obejrzeć podnoszenie mostów nad Newą. Podczas autokarowej wycieczki po Petersburgu zobaczyliśmy najsłynniejsze zabytki Wenecji Północy. Nawiedziliśmy Matkę Bożą w katedrze kazańskiej, zwiedziliśmy cerkiew św. Izaaka, grobowce carów w cerkwi Piotra i Pawła, Ermitaż – jeden z największych zbiorów dzieł sztuki, cerkiew Zbawiciela, która została zbudowana w miejscu, w którym zamordowano cara Aleksandra II – wylicza. W Rosji zwiedzili jeszcze znany z historii Psków i Carskie Sioło. W drodze do Wilna zatrzymali się w Agłonie na Łotwie. – Tutaj, w sanktuarium pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, przeżyliśmy Mszę św. i ruszyliśmy dalej – opowiada Barbara Głowacka. W Wilnie uczestniczyli we Mszy św., której w Ostrej Bramie przewodniczył ks. Roman, a potem zwiedzili zamek w Trokach. – Dziesięć niezapomnianych dni upłynęło bardzo szybko, a my, z głowami i sercami pełnymi wrażeń, z radością wracaliśmy do domów – dodaje pani Barbara.

«« | « | 1 | » | »»
    oceń artykuł

Zobacz także

, aby komentować lub podaj nazwę wyświetlaną