Z miłości oraz szacunku do Boga

aw

publikacja 06.09.2017 21:27

Młodzi dla środowiska, czyli KSM na warsztatach ekologicznych w Drohiczynie.

Młodzi spacerowali pierwszą leśną ścieżką przyrodniczą w Polsce - Żebra Żubra. Z lewej ks. Grzegorz Łabądź Młodzi spacerowali pierwszą leśną ścieżką przyrodniczą w Polsce - Żebra Żubra. Z lewej ks. Grzegorz Łabądź
Archiwum KSM

Ostatnie dni wakacyjnego czasu były dla członków Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży Diecezji Radomskiej bardzo intensywne.

- Zainspirowani encykliką papieża Franciszka „Laudato si' ” (Pochwalony bądź), wzywającą do odpowiedzialności o środowisko, jak również nauką św. Jana Pawła II o ekologii, w której papież nawiązywał nie tylko do obowiązku troszczenia się o środowisko, ale ukazał, że szacunek wobec przyrody płynie z miłości oraz szacunku do Boga, udaliśmy się na dawno wyczekiwany przez nas turnus do Drohiczyna - mówi Anna Wisowata z Zarządu KSM Diecezji Radomskiej.

Uczestnicy turnusu wzięli udział w Terenowych Warsztatach Edukacji Ekologicznej. Inicjatorem projektu było KSM Diecezji Drohiczyńskiej. Każdy dzień rozpoczynano Mszą św. w kaplicy w ośrodku i kończono Apelem Jasnogórskim.

- Przeżywaliśmy w tym czasie swoiste rekolekcje. Nie brakowało nauki ze strony naszego diecezjalnego asystenta ks. Grzegorza Łabądzia, który dba o nasz duchowy wzrost. Dzięki rozdzielonym dyżurom cała grupa 40 uczestników była zaangażowana w przygotowanie liturgii, adoracji i apeli. Czuwali nad tym: Dawid Bukalski, prezes KSM, klerycy i ksiądz asystent - dopowiada Anna.

Członkowie KSM, tegoroczni uczestnicy Miasteczka Modlitewnego w Zabawie, zorganizowali pogodny wieczorek w formie gry terenowej. Była to okazja do nawiązania relacji i współpracy pomiędzy uczestnikami wyjazdu. Organizatorzy KSM Drohiczyn zapewnili moc atrakcji. Oprócz codziennych zajęć terenowych prowadzonych w grupach, w ramach projektu była wyprawa do parku linowego w Broku i spływ kajakowy po Bugu. Młodzi spacerowali pierwszą leśną ścieżką przyrodniczą w Polsce - Żebra Żubra - leżącą na terenie Puszczy Białowieskiej, zwiedzili Muzeum Przyrodniczo-Leśne w Białowieskim Parku Narodowym oraz Rezerwat Pokazowy Żubrów.

Uczestnicy warsztatów na tarasie widokowym   Uczestnicy warsztatów na tarasie widokowym
Archiwum KSM

- Drohiczyn jest pięknym miastem. Trudno uwierzyć, że w niewielkiej miejscowości, liczącej ok. 3 tys. mieszkańców, wzniesiono 3 świątynie i cerkiew. Dzień przed odjazdem oprowadził nas po mieście Mateusz Stefaniuk, prezes Zarządu KSM Diecezji Drohiczyńskiej. Odwiedziliśmy katedrę i seminarium duchowne, weszliśmy również na Górę Zamkową, z której mogliśmy podziwiać piękną panoramę Doliny Bugu. Zwiedziliśmy Muzeum Diecezjalne, wystawę zabytkowych motocykli, a na koniec - jedyne istniejące w Polsce Muzeum Kajakarstwa. Myślę, że był to radosny czas, dla wielu z nas dosyć ciekawy. Świadczy o tym to, że cały czas wracamy do tych wydarzeń i wspominamy je tak, jakby to było wczoraj - podsumowuje A. Wisowata.