Edukacja włączająca

ks. Zbigniew Niemirski

|

Gość Radomski 38/2017

publikacja 21.09.2017 00:00

Z nowym rokiem szkolnym weszły w życie nowe przepisy dotyczące szkolnictwa specjalnego.

W konferencji razem z kurator (w środku) wzięły udział Krystyna Mucha (z lewej), dyrektor Wydziału Kształcenia Ogólnego, oraz Małgorzata Wojtaszewska, dyrektor Wydziału Zwiększania Szans Edukacyjnych, obie z Kuratorium Oświaty w Warszawie. W konferencji razem z kurator (w środku) wzięły udział Krystyna Mucha (z lewej), dyrektor Wydziału Kształcenia Ogólnego, oraz Małgorzata Wojtaszewska, dyrektor Wydziału Zwiększania Szans Edukacyjnych, obie z Kuratorium Oświaty w Warszawie.
ks. Zbigniew Niemirski /Foto Gość

Uczeń niepełnosprawny, chory czy mający problem z funkcjonowaniem w szkole musi mieć zapewnione wszechstronne wsparcie. Szkoła ma obowiązek stworzyć dzieciom niepełnosprawnym takie warunki, aby miały szansę realizować się wśród rówieśników. Na tym polega edukacja włączająca − wyjaśnia Aurelia Michałowska, mazowiecki kurator oświaty. Przypomniała także, że orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wystawiają poradnie psychologiczno-pedagogiczne, a nie zespoły przy ośrodkach pomocy społecznej.

Dostępne jest 38% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.