Obrazem i dźwiękiem

Radosław Mizera

|

Gość Radomski 13/2024

publikacja 28.03.2024 00:00

Szkolenie dla osób zaangażowanych w promocję 46. Pieszej Pielgrzymki Diecezji Radomskiej na Jasną Górę odbyło się 16 marca w Wyższym Seminarium Duchownym w Radomiu

Uczestnicy zajęć z dr Moniką Przybysz. Uczestnicy zajęć z dr Moniką Przybysz.
Radosław Mizera /Foto Gość

Zajęcia prowadzili dr Monika Przybysz, medioznawczyni, specjalistka ds. public relations, reklamy i marketingu medialnego, oraz Paweł Kudas, montażysta, operator i fotograf.

Dyrektor pielgrzymki ks. Krzysztof Bochniak powiedział, że szkolenie pomaga w promowaniu produktu medialnego, jakim jest pielgrzymka do duchowej stolicy Polski. – Cel jest jeden, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o naszych rekolekcjach w drodze, aby pokazać piękno młodego pielgrzymującego Kościoła. Mówimy o wspólnocie liczącej ponad 5 tys. osób. I właśnie takie szkolenie służy promocji tego dzieła. Chcemy przy okazji dotrzeć do młodych ludzi i młodych małżeństw – powiedział ks. K. Bochniak.

Doktor Przybysz zachęcała uczestników szkolenia do obecności w sieci z kilku powodów. Po pierwsze, aby ukazywać piękny obraz Kościoła, by ludzie, będący na zewnątrz, mogli towarzyszyć pątnikom lub być pielgrzymami duchowymi. – Wszystko po to, abyśmy przebijali ten szklany sufit algorytmów w mediach społecznościowych, aby też dobre informacje wyróżniały się w sieci – wskazywała M. Przybysz.

Jej zdaniem zainteresowanie medialne pielgrzymkami w naszym kraju jest duże. – Mamy kogoś, kto z naszej rodziny pielgrzymuje, pielgrzymował bądź planuje to zrobić. Zresztą to doświadczenie pielgrzymowania może być świetnym tematem pozytywnego mówienia o Kościele – zauważyła prowadząca.

W szkoleniu udział wzięli Alicja Miązek i Bartłomiej Spyra z grupy nr 18 z Kozienic. Nie ukrywają, że relacjonowanie pielgrzymki nie jest łatwym zadaniem. – Ale właśnie po to jest szkolenie, żebyśmy sobie ułatwili pracę. Do tej pory social media były dla mnie odległym zagadnieniem. Teraz jest inaczej – powiedziała A. Miązek. Podobnego zdania był też B. Spyra. – Warsztaty były owocne. Bez tej wiedzy trudno byłoby wziąć się za promocję ruchu pątniczego. To z pewnością nie lada wyzwanie. Dzisiaj weszliśmy na wyższy poziom w promocji i relacjonowaniu pielgrzymki. Najbardziej zaskoczyła mnie mnogość wszelkich informacji. Myślałem, że wystarczy zamieścić jeden czy dwa posty i po sprawie – powiedział uczestnik spotkania.

Relacjonowaniem pielgrzymki zajmuje się także Weronika Pawul z Drzewicy. – Trzeba być bardziej świadomym mediów społecznościowych. Nie da się ogarnąć wielu spraw na ostatnią chwilę. Trzeba zaplanować, wówczas będzie łatwiej nam mówić o pielgrzymce w sieci – przyznała W. Pawul.

Jedną z organizatorek szkolenia była Milena Sowa. – Przekonaliśmy się, że naszym Facebookiem czy Instagramem rządzą jednak algorytmy, że nie tylko zdjęcie jest ważne, ale także opis czy nagłówek. Ważne są również emotikony. Jeśli mamy lajkować, warto również używać serduszek – powiedziała M. Sowa.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.