• rss
  • To był ostatni oddech studenckich wakacji

Ks. Zbigniew Niemirski

dodane 01.10.2012 09:00

– Momentami było przepaściasto. Ale było warto pokonać siebie i strach – wspomina studentka Katarzyna Jankowska, uczestniczka oazy w Zakopanem.

Jak, będąc studentem, owocnie spędzić ostatnie dni wakacji? – Najlepiej tak, jak ponad dwudziestu młodych, spragnionych przygody ludzi: spakować Pismo Święte oraz wygodne buty i wyruszyć na poszukiwanie Boga w modlitwie, rozmowach oraz wędrówkach po górach podczas oazy studenckiej – mówi Katarzyna.

We wrześniowej studenckiej oazie wzięli udział członkowie Duszpasterstwa Akademickiego z naszej diecezji, jak też z diecezji drohiczyńskiej, łomżyńskiej i warszawskiej. Zamieszkali w Zakopanem w przytulnym drewnianym domu przy ul. Salwatoriańskiej 9. Rekolekcyjny turnus poprowadzili ks. Artur Chruślak oraz ks. Mariusz Wilk, radomscy duszpasterze.

Zawiązane znajomości to także skarb wywzieziony ze stolicy Tatr   Pamiątkowe zdjęcie przed drewnianą bazą w Zakopanem przy Salwatoriańskiej 9
    Zawiązane znajomości to także skarb wywzieziony ze stolicy Tatr
    Archiwum DA

– To było cudowne dziesięć wrześniowych dni. Wspinaliśmy się nie tylko na szczyty Giewontu, Kościelca i Kasprowego, ale także – a może raczej przede wszystkim – staraliśmy się jak najbardziej zbliżyć do naszego Ojca. Przezwyciężaliśmy więc nie tylko zmęczenie fizyczne, ale również nasze grzechy, zniewolenia, uprzedzenia i wątpliwości. Zawarliśmy nowe przyjaźnie, odwiedziliśmy wiele nieznanych nam wcześniej miejsc, przeszliśmy przez mroczne, zimne jaskinie, ale największą i najpiękniejszą przygodą okazało się dla nas wyjście z ciemności grzechów oraz przyjęcie Jezusa jako naszego Pana i Zbawiciela – opowiada Katarzyna Jankowska.

Oaza dobiegła końca. Wrócili do swych domów, a teraz na uczelnie. – Mamy nadzieję, że te przeżycia duchowe i nie tylko pomogą nam dobrze przeżyć ten rok akademicki. Teraz przychodzi czas wykładów i ćwiczeń, potem zaliczeń i egzaminów. Już teraz z niecierpliwością czekamy na kolejne wakacje i kolejne rekolekcje oazowe – mówią uczestnicy studenckiej oazy.

«« | « | 1 | » | »»
    oceń artykuł

Zobacz także

Komentowanie dostępne jest tylko dla .