Nowy numer 13/2024 Archiwum

Fobia szkolna i edukacja włączająca

Mazowiecka kurator oświaty poinformowała w Radomiu o nowych przepisach, które weszły w życie z nowym rokiem szkolnym, a które dotyczą szkolnictwa specjalnego.

Nowe przepisy mają zapewnić wszechstronne wsparcie uczniom z problemami. - Uczeń niepełnosprawny, chory, czy mający problem z funkcjonowaniem w szkole, musi mieć zapewnione wszechstronne wsparcie. Szkoła ma obowiązek stworzyć dzieciom niepełnosprawnym takie warunki, aby miały szansę realizować się wśród rówieśników. Na tym polega edukacja włączająca - wyjaśnia Aurelia Michałowska, mazowiecka kurator oświaty. Kurator przypomniała także, że orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wystawiają poradnie psychologiczno-pedagogiczne, a nie zespoły przy ośrodkach pomocy społecznej.

Na konferencji prasowej wyjaśniano, że w świetle przepisów prawnych dla grupy uczniów, którzy mają problem z funkcjonowaniem szkolnym, np. z powodu depresji czy fobii szkolnej, zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia organizuje dyrektor w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Ona pozwala na odbywanie części zajęć z klasą bądź indywidualnie.

Dyrektorzy już powinni otrzymać materiały informacyjne, w jaki sposób należy organizować kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Z kolei w połowie października odbędzie się konferencja poświęcona edukacji włączającej i wsparciu dzieci z niepełnosprawnościami. Ministerstwo edukacji stworzyło specjalny adres mailowy (edukacjawlaczajaca@men.gov.pl), na który pytania mogą przesyłać rodzice, nauczyciele, dyrektorzy szkół i wszyscy zainteresowani kształceniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

Zapisane na później

Pobieranie listy